SCSA 安恒

Oprichting SCSA

De school is in 1979 opgericht en bestaat inmiddels al bijna 40 jaar.

In eerste instantie richtte de school zich op het Kantonees. Dit is een dialect dat voornamelijk in het Zuiden van China wordt gesproken (Hongkong en Guangdong). Toen in het jaar 2000 de Chinese taalwet is aangenomen werd het tijd voor de Chinese School zich op het Mandarijn (de hoofdtaal) toe te leggen.

Voor het aantreden van mevr. Lin werd de school geleid door de heer Pan. Vanwege de grote veranderingen betreffende de invoering van het Mandarijn en andere onderwijskundige ontwikkelingen is mevr. Lin aangesteld als nieuwe directeur. Door haar deskundigheid als eerste graad bevoegd docent Chinees en economie is zij in staat om vernieuwende onderwijsconcepten uit te werken en de onderwijskwaliteit steeds weer een stukje te verbeteren.

Waarom kiezen voor SCSA

Waarom Chinees leren bij Stichting Chinese School Arnhem? We hebben een aantal redenen voor je op een rijtje gezet.

Sociale- en veilige leeromgeving voor jong en oud

Deelname aan HSK staatsexamen op elk niveau op onze eigen locatie

Instap- en doorstroommogelijkheden naar elk niveau

Uitreiking studiebeurs voor excelente kinderen

Klein hecht team van bekwame en ervaren docenten

Mogelijkheid om deel te nemen aan bijzondere culturele activiteiten

Leerlingbegeleiding op maat

Mogelijke vrijstelling voor VWO leerlingen met Chinees in het pakket

Neem een kijkje bij ons op school

Samen maken we SCSA groot

Zonder jullie steun en bijdragen was het ons nooit gelukt.

Stichting Chinese School Arnhem (SCSA) is gevestigd in het Lorentz Lyceum aan de Groningensingel in Arnhem. Ons team van vrijwilligers zet zich elke zaterdag in om de Chinese taal en cultuur door te geven aan onze 100 leerlingen. We heten kinderen al vanaf 4 jaar van harte welkom. Doorgaans verlaten de leerlingen onze school na 10 jaar les te hebben gevolgd. We bieden ook verschillende cursussen aan voor volwassenen die zich de Chinese taal eigen willen maken.

Stichting Chinese School Arnhem is een non-profit organisatie en krijgt geen subsidie van de overheid. Met de bijdrage van het schoolgeld en de donaties is de school tot succes gebracht. We zijn de ouders en de donateurs hier erg dankbaar voor. Om de school te optimaliseren hebben we uw steun hard nodig. Dit kan zijn in school materialen, cadeaus voor prijsuitreikingen, vrijwilligerswerk en financiële bijdragen. Andere ideeën zijn van harte welkom. Bedankt voor jullie steun.

Team SCSA

Maak kennis met team Stichting Chinese School Arnhem

Docent Chinees

Directeur en docent Chinees

Docent Chinees

Stuur ons een bericht

Heb je een vraag of opmerking? Laat een bericht achter en we zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

Metamorfosenallee 100

info@stichtingchineseschoolarnhem.nl

Zaterdag 12.15 – 14.30

Kom team SCSA versterken

Heb jij passie voor onderwijs, groot verantwoordelijkheidsgevoel, affiniteit met kinderen, ben je creatief, loyaal, sociaal en heb je talent dat je kan inzetten voor Chinese culturele aspecten (zoals bijvoorbeeld dans, tekenen, kalligrafie of schilderen), dan zijn wij wellicht op zoek naar jou. Ben je geïnteresseerd, is je Chinese taalkennis op hbo-niveau, neem dan contact met ons op.

Wat bieden wij:

• Sociaal prettige werksfeer
    • Klein team met ruimte voor eigen inbreng
    • Opleidingen en cursussen via Hanban en Confucius Instituut
    • Netwerk connecties in de Chinese gemeenschap